TÁJÉKOZTATÓ A FELHASZNÁLÓVÁLTOZÁS BEJELENTÉSÉRŐL
A felhasználó személyében bekövetkezett változás bejelentése jogszabályi kötelezettség, melynek elmulasztása kötbérfizetési kötelezettséggel jár.
1. Mennyi időn belül kell bejelenteni a változást?
1.1. Felhasználó változás esetén: birtokbavételtől számított 15 napon belül.
1.2. Elhalálozás, öröklés esetén: tulajdonjog bejegyzést tartalmazó tulajdoni lap megérkezésétől számított 15 nap.
2. Mikor van szükség a felhasználó személyében történt változás bejelentésére és milyen dokumentumok MÁSOLATA szükségesek hozzá?
2.1. Ingatlan adás-vétel, ajándékozás:
- 60 napnál nem régebbi változást igazoló szerződés (adásvételi, ajándékozási…stb.) vagy
- 60 napnál nem régebbi tulajdoni lap másolata vagy
- birtokbaadási jegyzőkönyv és 60 napnál nem régebbi tulajdoni lap másolata.
Amennyiben a szerződés vagy tulajdoni lap 60 napnál régebbi, minden esetben új tulajdoni lap másolatát kérjük!
2.2. Lakás-, iroda-, üzlet, telephely bérlése vagy felmondása: bérleti szerződés, vagy annak felmondása.
2.3. Öröklés: - halotti anyakönyvi kivonat (ezzel csak a levelezési nevet és címet áll módunkban átírni) és
- 60 napnál nem régebbi tulajdoni lap vagy
- 60 napnál nem régebbi hagyatéki végzés, ha régebbi, akkor tulajdoni lap is szükséges.
2.4. Felhasználási hely adatainak változása: Önkormányzat által kiadott határozat.
2.5. Névváltozás (pl. házasságkötés, válás): - válást igazoló okirat, bírósági végzés, vagy
- 30 napnál nem régebbi tulajdoni lap, vagy
- házassági anyakönyvi kivonat, személyi igazolvány.
2.6. Közös képviselő váltás esetén: lakóközösség által készült jegyzőkönyv (Közös tulajdonú ingatlan esetén az összes tulajdonostárs tulajdoni hányad szerint számított több mint felének a hozzájárulása szükséges.)
2.7. Árverés útján vásárolt ingatlan: tulajdonjog megszerzését bizonyító dokumentum (árverési jegyzőkönyv, tulajdoni lap)
2.8. Egyéb adatváltozások: - Levelezési cím változása – lakcímkártya bemutatása.
- E-mail cím, telefonszám, mobiltelefonszám változása
- Fizetési mód és bankszámlaszám változása
AZ ALÁBBI PONTOKBAN FELSOROLT VÁLTOZÁSOKHOZ A BEJELENTÉS FORMANYOMTATVÁNY KITÖLTÉSE KÖTELEZŐ: 2.1, 2.2, 2.3, 2.6, 2.7.
3. Egyéb fontos tudnivalók:
3.1. A mellékelt okiratok másolatán törölhető, kitakarható minden, szerződéskötéshez nem szükséges személyes adat (pl. vételár az adásvételi szerződésben, stb.).
3.2. A legmegfelelőbb eljárás, ha a régi és az új felhasználó együttesen jelentik be a változást Ügyfélszolgálati irodánkban, Fiókirodáinkban és Információs pontjainkon. Amennyiben erre nincs lehetőség, akkor a formanyomtatvány hiánytalan kitöltésével és a szükséges dokumentumok csatolásával ezt az egyik fél is megteheti, vagy postai úton (VASIVÍZ ZRt. 9700 Szombathely, Rákóczi F. u. 19.) vagy elektronikus úton (vasiviz@vasiviz.hu) megküldheti Társaságunknak. A változás bejelentését meghatalmazott útján is intézheti, melyhez a szükséges formanyomtatvány honlapunkról letölthető. (www.vasiviz.hu)
3.3. A korábbi közszolgáltatási szerződés felmondása csak az új felhasználóval való szerződéskötés napján lép hatályba. Az új felhasználóval történő szerződéskötés napját megelőző időpontig a korábbi felhasználó felel a közszolgáltatási szerződésben foglaltak betartásáért. (Pl.: számlák fizetése, felhasználási hely karbantartása, mérő fagy elleni védelme, stb.)
3.4. Felhívjuk figyelmüket, hogy amennyiben a felhasználási helyen lejárt határidejű tartozást tartunk nyilván, abban az esetben az új felhasználóval történő szerződéskötést mindaddig elutasítjuk, míg a tartozás rendezésre nem kerül.
3.5. Amennyiben a felhasználási helyen a korábbi felhasználó tartozást halmozott fel, és emiatt a felhasználási hely korlátozásra került, a szolgáltatás helyreállításához szükséges a tartozás, valamint a visszanyitás költségének rendezése is.
3.6. A 2011. évi CCIX. törvény szerint, amennyiben a korábbi közüzemi szerződés alapján rendezetlen követelés áll fenn, akkor az adott felhasználási helyen a szolgáltató a vízszolgáltatás már fennálló korlátozását/felfüggesztését fenntarthatja, illetve felhasználó változást követően is elvégezheti.
3.7. Felhívjuk Tisztelt Felhasználónk figyelmét, hogy nem csak a felhasználó személyében bekövetkező változást, hanem a felhasználó adataiban bekövetkező változást (névváltozás, lakcímváltozás, képviseleti jogosultság változása, stb.) is be kell jelenteni a Szolgáltató részére.
Felhívjuk figyelmüket, hogy a változás bejelentésének elmulasztása szerződésszegésnek minősül, amelynek az Üzletszabályzatunk szerint kötbér vonzata van.
Bejelentés módja:
- személyesen (formanyomtatvány és a szükséges dokumentumok csatolásával)
- írásban (postai úton formanyomtatvány és a szükséges dokumentumok csatolásával)
Letölthető űrlapok:
- Bejelentés
- Meghatalmazás
- Tulajdonosi hozzájáruló nyilatkozat